Czy kręci Ci się w głowie od tego, jak szybko zmieniają się trendy w Mediach Społecznościowych?
To, co działało wcześniej, dziś już nie działa. Wszystko zmienia się błyskawicznie i ciężko Ci za tym nadążyć?
Aby być na bieżąco musisz:
Dopasowywać. Testować. Zmieniać.
Gotowa, aby dowiedzieć się, co jest na topie, a co nie w 2020 roku?
Trend nr 1: Zadawaj pytania.
Instagram wywołał ogromne poruszenie, gdy w Kanadzie w ramach testów usunął funkcję „polubień” pod postami. Zaangażowanie spadło o 41%. Dyrektor generalny Instagrama, Adam Mosseri, poinformował, że Media Społecznościowe to nie tylko popularność i polubienia. Najważniejsza ma być wartościowa treści i zachęcanie do rozmów a nie tylko bezmyślne skrolowanie (przewijanie) i bezmyślne lajkowanie.
Zatem jeśli tworzysz treści w Mediach Społecznościowych i chcesz żeby były widoczne, to publikuj wartościowe treści i zadawaj pytania. Zachęcaj odbiorców, aby odpowiadali i dzielili się swoimi opiniami – ludzie uwielbiają dzielić się swoją wiedzą!
Trend nr 2: Używaj „STORY”.
Trendy się zmieniają: kiedyś w Mediach Społecznościowych ważne były miliony obserwujących, teraz chodzi o tworzenie autentycznych relacji z nimi.
Ludzie chcą zobaczyć angażujące treści, które są łatwe do przyswojenia.
W ten sposób powstała funkcja „STORY”. Ludzie bardzo ją polubili. Dziś „STORY” zdominowało Facebook, Instagram, a nawet YouTube. Te krótkie filmiki, znikają po 24 godzinach od momentu opublikowania.
Po co wykorzystywać „STORY” w swojej strategii marketingowej?
Dzięki „Story” możesz zabrać ludzi za kulisy swojego życia i biznesu. Pomyśl o tym jak o doskonałym sposobie pokazania odbiorcom ludzkiej strony Twojej marki, Twojego biznesu.
Gotowa, aby jak najlepiej wykorzystać „STORY”?
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, spójrz, w jaki sposób Twoi ulubieńcy publikują na „Story”, aby promować swoją markę osobistą. Zainspiruj się nimi.
„STORY” to świetne miejsce do przeprowadzania różnych testów. Jeśli zastanawiasz się, nad czymś, zapytaj o radę swoją społeczność na „Story”.
Trend nr 3: Pamiętaj „POLECANIE” to skuteczna forma marketingu.
Wiesz co robić, docierasz do ludzi i skrupulatnie podążasz za nimi, a ludzie wciąż Cię ignorują.
Zrozum, jeśli ktoś Cię ignoruje, to nie znaczy, że nie jest zainteresowany. To po prostu oznacza, że jeszcze nie podjął decyzji.
Nie panikuj. Oto dwie rzeczy, które możesz zrobić:
-
- Pogódź się z faktem, że nie wszyscy kupią od Ciebie od razu.
- Zachęcaj swoich klientów do polecania produktów.
Pamiętasz te fajne pomysły na zakupy, które czasami otrzymujesz od znajomych?
Polecanie to bardzo skuteczna forma marketingu, ponieważ tzw. „poczta pantoflowa” jest potężnym narzędziem do promowania marki i budowania zaufania. Mimo to potrzeba średnio od 7 do 13 poleceń zanim ktoś rozważy zakup od Ciebie.
Działaj konsekwentnie, publikuj regularnie (codziennie), bądź widoczna w Mediach Społecznościowych, zapewniaj wartość i prezentuj wyniki. W końcu osoby, które Cię obserwują dołączą do Twojego zespołu.
Trend nr 4: Niszowe platformy społecznościowe.
Używaj jednej Głównej platformy społecznościowej na której działasz. Jeśli masz ochotę i czas, eksperymentuj, wypróbuj nową (np. Tik-Tok) i sprawdź, jak to działa. Testuj różne rzeczy i bądź otwarta na nowe sposoby myślenia.
Ale pamiętaj, nie stawiaj sobie zbyt wielu celów, ponieważ ryzykujesz wypaleniem i brakiem oczekiwanych rezultatów.
Trend nr 5: Treść wideo.
Prognozy sugerują, że do 2021 roku, wideo będzie stanowić 82% wszystkich treści internetowych.
Niezależnie od tego, czy są to krótkie filmy, takie jak TikTok lub „STORY”, czy długie jak na Youtube, wszystkie mają na celu zapewnienie wartości i budowanie prawdziwych relacji.
Czas wykorzystać tę szansę i dodać marketing wideo do swojej strategii. Wiem, że się boisz, ale najważniejsze żebyś wyszła ze swojej strefy komfortu i zaczęła nagrywać wideo.
Pokazałam Ci najlepsze i najgorętsze trendy w Mediach Społecznościowych na 2020 rok. Ciesz się nimi, testuj i sprawdzaj, co Twoja publiczność lubi najbardziej.